Dapatkan artikel terbaru dari Celiksiber dengan percuma.Masukkan alamat email anda:

Delivered by FeedBurner

free logo design

Letakkan kod html di bawah ini di website atau blog anda

Turbo - Senjata Baru Browser Opera 10

Labels:

Bagi penggemar browser Opera patut bergembira, kerana kini opera 10 telah dilengkapi dengan senjata baru, iaitu TURBO. Selain dilengkapi dengan senjata turbo, opera 10 juga memiliki paparan yang lebih menarik.

Dengan mengaktifkan fungsi turbo ini akan dapat mempercepat loading page halaman website. cara ianya berfungsi adalah dengan mengkompres (omputih di melayukan) gambar/image yang ada dalam suatu halaman website, sehingga proses loading  akan lebih cepat kerana lebih ringan.

Kembali ke ciri Turbo tadi anda mungkin pernah mendengar tentang tools yang boleh badwidth (sistem compression) dan mempercepat proses transfer data seperti On speed atau pun Tune. Opera 10 Turbo berfungsi sama seperti tools tersebut.

Opera 10 Turbo Sangat sesuai digunakan kepada sesiapa yang menggunakan jaringan internet dengan kadar kelajuan yang kecil atau sederhana.


opera browser with turbo
Untuk mengaktifkan fungsi turbo pada browser opera 10, anda tinggal mengklik toggle ciri turbo yang ada di bahagian kiri bawah browser opera 10 tersebut. Untuk setting  klik “Configurasi Opera Turbo”. Hanya terdapat tiga pilihan atau option iaitu On – Off – dan Automatic. Bila memilih automatic, maka ketika speed connection internet slow maka secara automatik fungsi turbo akan aktif/on dan sebaliknya.
Anda berminat menggunakan Browser Opera 10 Turbo

Bolehlah download software nya di sini.


Photobucket




Iklan Khidmat Masyarakat

Download PERCUMA E-Kamus

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Anda pernah dengar e-kamus? E-kamus ialah software kamus yang tercanggih yang dilengkapi dengan 18 kamus dan disertakan sebutan dalam English UK. Mudah bukan? Hanya "double click" atau "mouse move", makna perkataan anda terjawab. Boleh digunakan untuk kesemua software berasakan text seperti Microsoft Office (Word,excel dll) , PDF Reader, Mozilla Firefox, Internet Explorer dan macam-macam lagi. Anda mahu mencubanya? Dapatkan secara PERCUMA SEKARANG!


Blog ini dapat ditampilkan dengan baik menggunakan Browser Mozilla Firefox.

Download Disini...

Spread Firefox Affiliate Button