Dapatkan artikel terbaru dari Celiksiber dengan percuma.Masukkan alamat email anda:

Delivered by FeedBurner

free logo design

Letakkan kod html di bawah ini di website atau blog anda

Alternatif m.facebook.com (solusi cepat akses facebook)

Labels:

Jarigan internet yang bagus dan cepat belum semua dapat dirasakan oleh masyarakat Malaysia.Cepat atau tidaknya memang bergantung pada speed internet yang kita langgan tetapi semakin parah dan lambat sekiranya kita melayari laman web browser yang besar.Begitu juga terjadinya pada penggemar laman sosial Facebook.

Saiz cepat atau tidaknya membuka Facebook mungkin jadi biasa bagi sesetangah orang, kerena Facebook hampir tidak boleh terlepas dari salah satu aktiviti seharian mereka jadi jika sudah suka lambat pun takper yer dak.... Bagi yang mementingkan kepantasan internet ketika melayari laman web kegemaran mereka sudah tentunya pekara ini sangat menganggu.

Biasanya orang yang sudah tahu cara membuka laman web Facebook dengan cara yang pantas pasti mereka melakukan akses Facebook melalui laman m.facebook.com iaitu laman Facebook yang biasa dibuka malalui handphone yang memaparkan paparan sederhana daripada Facebook. Sayangnya kerana mengutamakan akses maka paparan yang ada sedikit terabai, kita boleh melihat paparan facebook di m.facebook.com yang saya rasa kurang senang dilihat, jadi ada kah cara atau alternatif lain mengatasi kelembapan speed internet semasa melayari lamn web kegemaran anda?

Pastinya ada, penyelesaian cara lain daripada m.facebook.com adalah x.facebook.com dan iphone.facebook.com. Dengan mengakses kedua alamat tersebut akan terlihat paparan yang berbeza dengan m.facebook.com tetapi tetap masih paparan yang minima tetapi lebih bagus dibandingkan dengan m.facebook.com.

Kedua laman ini akan kelihatan sama, alamat-alamat tersebut sebenarnya ditujukan untuk penguna hanphone dengan model tertentu. Untuk iphone.facebook.com sudah jelas untuk mengakses facebook melalui iphone dan x.facebook.com untuk mengakses facebook melalui handphone model Nokia.

Untuk mengetahui paparan daripada x.facebook.com dan iphone.facebook.com boleh kita lihat contohnya dibawah,



selamat berfacebook dengan alternatif baru ini :)

Photobucket



Iklan Khidmat Masyarakat

Download PERCUMA E-Kamus

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Anda pernah dengar e-kamus? E-kamus ialah software kamus yang tercanggih yang dilengkapi dengan 18 kamus dan disertakan sebutan dalam English UK. Mudah bukan? Hanya "double click" atau "mouse move", makna perkataan anda terjawab. Boleh digunakan untuk kesemua software berasakan text seperti Microsoft Office (Word,excel dll) , PDF Reader, Mozilla Firefox, Internet Explorer dan macam-macam lagi. Anda mahu mencubanya? Dapatkan secara PERCUMA SEKARANG!


Blog ini dapat ditampilkan dengan baik menggunakan Browser Mozilla Firefox.

Download Disini...

Spread Firefox Affiliate Button