Dapatkan artikel terbaru dari Celiksiber dengan percuma.Masukkan alamat email anda:

Delivered by FeedBurner

free logo design

Letakkan kod html di bawah ini di website atau blog anda

Cara Mengganti Alamat Username Facebook

Labels:

Facebook memang menjadi trend di Malaysia ketika ini, namun kita merasa susah untuk menghafal kata nama default yang diberikan oleh Facebook sendiri kerana terlalu panjang untuk dihafalkan / diambil perhatian.

Bagaimana cara untuk menukar alamat username Facebook anda, yang dahulu panjang lebar menjadi alamat Facebook yang pendek, yang secara langsungnya mudah untuk anda berikan alamat Facebook anda kepada rakan-rakan anda.

Adapun cara yang boleh dilakukan untuk menukar alamat username facebook anda adalah seperti berikut:

1. Sila lawati alamat http://www.facebook.com/username

2. Kemudian akan muncul halaman yang meminta anda untuk memasukkan email dan password akaun facebook anda.

3. Setelah anda log masuk dengan memasukkan alamat email dan password, maka pada bahagian ke-3 ini anda diminta untuk memilih salah satu alamat kotak yang bertulis (Enter desired username).

Keterangan: Jika anda memilih bahagian "Enter desired username", maka anda harus memeriksa username tersebut melalui butang "Check availability", bila kata nama yang anda masukkan sudah digunakan, maka anda harus memilih nama yang lain, dan apabila kata nama yang anda pilih tersebut belum digunakan lagi, maka akan keluar "Confirm" untuk memastikan bahawa anda memilih kata nama tersebut.

4. Bila step 1 hingga 3 sudah anda lakukan dengan betul, maka hasilnya alamat username facebook anda akan menjadi: http://facebook.com/username anda

Boleh anda cuba dahulu kerana ada yang mengatakan pada masa ini untuk username di hujung alamat Facebook itu sudah tidak boleh diperolehi lagi mungkin atas sebab-sebab tertentu....


Contoh laman facebook admin ; htpp://www.facebook.com/krulnizamnordin

Photobucket




Iklan Khidmat Masyarakat

Download PERCUMA E-Kamus

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Anda pernah dengar e-kamus? E-kamus ialah software kamus yang tercanggih yang dilengkapi dengan 18 kamus dan disertakan sebutan dalam English UK. Mudah bukan? Hanya "double click" atau "mouse move", makna perkataan anda terjawab. Boleh digunakan untuk kesemua software berasakan text seperti Microsoft Office (Word,excel dll) , PDF Reader, Mozilla Firefox, Internet Explorer dan macam-macam lagi. Anda mahu mencubanya? Dapatkan secara PERCUMA SEKARANG!


Blog ini dapat ditampilkan dengan baik menggunakan Browser Mozilla Firefox.

Download Disini...

Spread Firefox Affiliate Button