Dapatkan artikel terbaru dari Celiksiber dengan percuma.Masukkan alamat email anda:

Delivered by FeedBurner

free logo design

Letakkan kod html di bawah ini di website atau blog anda

Lindungi Flash Disk dengan USB Vaccine

Labels:

Virus merupakan penyebab paling sering kehilangan / rosaknya sistem mahupun data. Apabila FlashDisk yang kita pakai berhubung / dipasang pada komputer yang sudah dijangkiti virus maka dengan cepat semua isi FlashDisk yang kita miliki akan berubah. 

Untuk menjaga agar FlashDisk kita tidak dijangkiti oleh Virus maka boleh cuba software ini iaitu Panda USB Vaccine.  

Software ini berfungsi untuk menyekat penyebaran virus pada media simpanan dengan menggunakan dua cara: 

1. Computer vaccination - aplikasi ini akan berfungsi AutoRun dari komputer bersistem operasi Windows secara menyeluruh, sehingga program / virus yang attack file autorun.inf yang berada di dalam USB / CD / DVD tidak akan executed / dijalankan secara automatik. Tapi anda tetap boleh mengembalikan fungsi tersebut ke asal semula. 

2. USB Drive vaccination - Virus kini tidak boleh lagi membuat file autorun.inf untuk membantu proses penyebarannya. Aplikasi ini akan membuat file autorun.inf khusus ke dalam flash disk, di mana fail tersebut sudah diprogram supaya tidak boleh diganti, diedit, ataupun dihapus oleh virus. Pengguna juga tidak boleh memadam file tersebut kecuali dengan melakukan format.
Untuk masa ini kemudahan
vaksinasi pada peranti USB hanya akan berlaku pada tempat penyimpanan berformat FAT & FAT32. 

Untuk Download klik disini
Photobucket



Iklan Khidmat Masyarakat

Download PERCUMA E-Kamus

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Anda pernah dengar e-kamus? E-kamus ialah software kamus yang tercanggih yang dilengkapi dengan 18 kamus dan disertakan sebutan dalam English UK. Mudah bukan? Hanya "double click" atau "mouse move", makna perkataan anda terjawab. Boleh digunakan untuk kesemua software berasakan text seperti Microsoft Office (Word,excel dll) , PDF Reader, Mozilla Firefox, Internet Explorer dan macam-macam lagi. Anda mahu mencubanya? Dapatkan secara PERCUMA SEKARANG!


Blog ini dapat ditampilkan dengan baik menggunakan Browser Mozilla Firefox.

Download Disini...

Spread Firefox Affiliate Button