Dapatkan artikel terbaru dari Celiksiber dengan percuma.Masukkan alamat email anda:

Delivered by FeedBurner

free logo design

Letakkan kod html di bawah ini di website atau blog anda

Trik melihat kamera CCTV menggunakan Google Search

Labels:

Assalamualaikum w.b.t.,

Untuk pengetahuan anda, setiap kamera yang memakai alamat internet boleh dilihat dari mana-mana sahaja di komputer yang mempunyai internet. Kamera tersebut termasuklah CCTV, kamera trafik, kamera sekuriti dan lain-lain lagi. Sebarang sekuriti yang tidak ketat seperti ketiadaan password yang diletakkan untuk kamera tersebut membolehkan mana-mana pengguna internet mengakses kamera tersebut. Hal ini telah disedari ramai orang dan telah pun diulas dalam Fox.tv iaitu stesen TV terkenal di dunia. Namun begitu jalan penyelesaiannya masih ditahap kurang memuaskan. Cara yang terbaik dicadangkan hanyalah mengetatkan sekuriti dan meletakkan password pada IP webcam atau kamera tersebut. [Video ulasan fox TV].

Oleh sebab itu, anda masih boleh melihat kamera-kamera internet tersebut secara live di internet. Jika bernasib baik, bukan sahaja lihat pemandangan melalui kamera, malah pengawalan kamera tersebut turut dapat anda lakukan.

Ikuti cara berikut untuk mengujinya :

Taip dan Search perkataan berikut pada enjin carian Google :

Contoh :

[ inurl: “ViewerFrame?Mode=” ]

atau

[ inurl:/view/index.shtml ]
atau

[ inurl:"MultiCameraFrame?Mode=" ]

atau

[ inurl:"axis-cgi/mjpg" ]

atau

[ intitle:"Live View / - AXIS" inurl:view/view.shtml^ ]

(tanpa [ ] ). Senarai IP network kamera akan terpapar dan klik mana-mana untuk mula melihat kamera tersebut.




Iklan Khidmat Masyarakat

Download PERCUMA E-Kamus

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Anda pernah dengar e-kamus? E-kamus ialah software kamus yang tercanggih yang dilengkapi dengan 18 kamus dan disertakan sebutan dalam English UK. Mudah bukan? Hanya "double click" atau "mouse move", makna perkataan anda terjawab. Boleh digunakan untuk kesemua software berasakan text seperti Microsoft Office (Word,excel dll) , PDF Reader, Mozilla Firefox, Internet Explorer dan macam-macam lagi. Anda mahu mencubanya? Dapatkan secara PERCUMA SEKARANG!


Blog ini dapat ditampilkan dengan baik menggunakan Browser Mozilla Firefox.

Download Disini...

Spread Firefox Affiliate Button